Ahad

Pelakon Bollywood Meenakshi Thapa Dibunuh Dengan Kejam

Meenakshi Thapa, 26, Seorang pelakon Bollywood yang telah diculik dan dipancung bulan lalu oleh dua pelakon rakannya sendiri iaitu Amit Jaiswal dan kekasihnya Preeti Surin dalam usaha untuk menerima bayaran wang tebusan. Beliau telah menemui pasangan tersebut pada set Madhur Bhandarkar, dalam filem terbaru beliau "heroin".Ibu Thapa dipercayai telah membayar Rs60, 000 (Dh4, 167) bersamaan dengan Rm3700 bagi pembebasannya, tetapi tidak pernah melihat anaknya sekali lagi.

Meenakshi Thapar

Menurut pihak polis dia dicekik di sebuah hotel dan mayatnya dicampakkan ke dalam tangki air. Kemudian, kepalanya telah dibuang dari bas yang sedang bergerak.Anggota polis cawangan jenayah Mumbai menemui badan dari rumah Surin di Allahabad pada hari Rabu. Jaiswal dan Surin mengaku jenayah itu kepada Polis Mumbai selepas penangkapan mereka pada malam Sabtu.

Antara Filem Lakonan Meenakshi Thapa

Tertuduh percaya bahawa Thapa adalah dari sebuah keluarga kaya, walaupun tidak berperanan dalam filem besar, menyembunyikan fakta bahawa dia sebenarnya datang daripada latar belakang kelas pertengahan. Mereka merancang untuk menculiknya untuk wang tebusan sebanyak Rs1.5 juta atau Rm89000 dan membunuhnya, selepas pembayaran itu dibuat.

Mayat Meenakshi Thapa

Thapa adalah seorang pelakon yang sebelum ini memainkan peranan kecil dalam filem seram 404, tahun lepas dan beliau muncul di dalam beberapa iklan TV. Keluarga Nepal asal beliau menetap di Dehradun beberapa tahun lalu. Jaiswal dan Surin mengajak Thapa untuk mengembara dengan mereka untuk Gorakhpur,tetapi beliau ditahan sebagai tebusan dan menuntut wang tebusan dari keluarga mangsa.

Penahan Suspek Dua Yang Bertopeng

Polis berkata mereka memberitahu ibu Thapa bahawa mereka akan memaksa anaknya dalam filem lucah jika dia tidak membawar wang tebusan.Mereka juga mengambil kad debit milik mangsa. Ibu yang didepositkan sebanyak Rs60, 000 dalam akaun Thapa, tetapi tidak dapat menyelamatkan anak perempuannya.Seorang pegawai polis berkata: Mereka kembali ke Mumbai dari Allahabad dengan bas, dan melemparkan beg yang berisi kepala Thapa"semasa dalam perjalanan.

Video Penemuan Badan Meenakshi Thapa

Sementara itu, abang Thapa membuat aduan kepada polis di Dehradun pada 17 Mac lalu tentang kakaknya yang hilang. Polis Mumbai telah segera diberitahu. Di Mumbai, pembunuh diberkas melalui Sim kad telefon bimbit Thapa yang telah membawa polis kepada tempat persembunyian suspek di pinggir bandar Bandra.Walaubagaimana pun kepala mangsa masih belum ditemui lagi.

Tiada ulasan: