Selasa

Dari Game Ke Blog


Salam perkenalan kepada semua pembaca,entri kali ini saya ingin membawa anda kepada pengalaman saya berkenaan game online dan blog.Sebenarnya permulaan saya terjerumus dalam dunia game ni adalah kerana saya sendiri yang terlalu taksub terhadap kesan grafik sesebuah game masa kini.Ekoran itu saya selalu mengujungi Summit Mall kat Subang USJ untuk membeli dvd game disamping sofware komputer.Dalam banyak-banyak dvd game yang saya beli hanya satu game yang saya main sampai habis iaitu "Call Of Duty",yang lainnya berhabuk macam tu sahaja.


Rose Online

Dari game ofline saya berarah pulak ke game online.Rose Online merupakan game online yang pertama saya main atas ajakkan kawan saya sendiri.Rose Online ni tak cantik mana pun grafiknya,apa yang menariknya adalah jumlah pemain yang online main game tersebut disamping sistem gamenya yang menarik untuk dimainkan.Dalam game Rose Online saya hampir mempunyai kesemua chart yang ada pada game tersebut dan yang menariknya kesemua chart saya dah max level iaitu level 220.Antara chart yang saya main adalah Champion,Cleric,Mage,Deler dan hawker.Disamping itu juga dalam game ini saya telah menghabiskan hanpir RM 2000 ringgit untuk topup game tersebut,gila tak gilakan.Setelah hampir setahun main game Rose Online  saya dah mula bosan.Saya selalu menonton youtube untuk mencari game-game online yang menarik untuk dimain.


Perfect World

Cari punya cari saya jumpa game Perfect World Online dan mula bermain Perfect World Online tapi malangnya Perfect World tak masuk dalam jiwa saya lalu saya tinggalkan.Perfect World saya hanya sempat membuat chart Assasin level 26.Selepas meninggalkan Perfect World saya main pula game yang tengah Top sekarang ni iaitu Dragon Nest Online "SEA"dimana ia baru open beta pertengahan tahun lepas.Dalam Dragon Nest "SEA" ni saya ada chart Priest dan Alemantal Lord,kedua duanya max level iaitu level 32.Setelah pihak GM update level cap yang baru iaitu level cap 32 ke level cap 40 saya dah mula meninggalkan Dragon Nest "SEA"ekoran selalu pening bila Online"main".



Dragon Nest

Dari Dragon Nest "SEA" saya beralih pula kepada game Cabal "SEA"Online.Terus terang saya katakan,Cabal Online sangat menarik untuk di main disamping Skill pertarungngannya yang agak unik dan berbeza daripada game online lain terutamanya chart Force Blade yang memiliki skill assasin yang sangat unik sekali.Force Blade adalah chart pilihan saya ketika bermain Cabal "SEA" dimana levelnya dah pun menjangkau level 122 serta Force Ancher level 88.Semasa bermain Cabal Online saya juga aktif main game online lain seperti Jade Dynasty.Jade Dynasty merupakan salah satu game yang menyeronokkan disamping kesan grafiknya cantik yang menyerupai dunia nyata.Antara chart-chart yang saya miliki dalam Jade Dynasty ialah ARDEN level 74,CELAN level 48,JADEON level 71 dan VIM level 64.


Cabal SEA online

Mungkin anda tertanya-tanya apa kaitan "game" dengan "Blog"?Ok,mari saya ceritakan.Sebelum tu saya ingin memberitahu anda bahawa aktiviti lain yang saya lakukan selain main game online adalah saya mengambil upah untuk membuat komputer bagi yang berminat"maksud saya beli dan pasang,siap.Ok,kisahnya bermula pada suatu hari dimana ada seorang kawan saya ni hendak membeli sebuah set komputer.Apa lagi sayalah yang menjadi mangsa.Disebabkan sibuk untuk menyiapkan komputer kawan saya ni,saya dah ketingalan sehari bermain game online.


Jade Dynasty Online

Kalau anda nak tahu bermula disitulah saya mula meninggalkan kesemua game online yang telah saya main.Entak kenapa sejak dari hari itu hati saya mula tawar untuk bermain game online,mungkin saya tak jumpa sebuah game online yang benar-benar serasi dengan jiwa saya kot.Sejak dari situlah saya kembali pada aktiviti asal saya iaitu ber"BLOG" untuk pengetahuan anda semua, saya mula berblog pertengahan tahun 2010 lagi tetapi tinggal basi begitu sahaja.So sekarang saya berada di arena "BLOG"kembali di LYICK the blog,sekian saja buat kali ini ok.

Kalau anda berminat main game online anda boleh mengunjungi laman web ni,kat sini ada beratus game online dari serata dunia yang anda boleh download : http://mmohut.com/

Tiada ulasan: