Selasa

Michelle Phan Top Makeup Tutorial Youtube

Michelle Phan dilahirkan dan dibesarkan di Boston, Massachusetts pada 11 April, 1987,dimana kedua ibubapanya berketurunan Vietnam. Michelle tinggal di Massachusetts dan California, sebelum menetap di Tampa, Florida, selepas ibu bapanya bercerai ketika Phan masih lagi kanak-kanak. Kehidupan keluarganya sederhana tetapi pintar,dia menghadiri sekolah tinggi. Sebagai seorang remaja, Michelle Phan asalnya bertujuan untuk menjadi doktor pada permintaan ibunya.Walau bagaimanapun, beliau kemudiannya menyakinkan ibunya untuk membenarkan beliau untuk mengambil dalam bidang ilustrasi. Beliau berkelulusan daripada Ringling College of Art and Design and the Massachusetts College of Art and Design.

Gambar Michelle Phan

Sebelum terkenal dilaman Youtube Michelle Phan pada asalnya hanyalah seorang pelajar dan bekerja sebagai pelayan sambilan di sebuah restoran sushi.Beliau kemudian menyertai YouTube pada 18 Julai, 2006 dan telah mencipta lebih 200 video.Sejak Januari 2013, beliau mempunyai lebih 2667000 pelanggan dan 706.950.000 tontonan video, menjadikan saluran itu antara yang paling popular di saluran di YouTube. Phan dikenali untuk gaya video beliau yang menggabungkan arahan suara beliau dengan judul muzik dan juga teks. Video beliau yang dicipta sepenuhnya menggunakan iMovie pada MacBook Pro. 

Gambar Michelle Phan

Tutorial kecantikan Popular yang dikeluarkan pada saluran Phan ini di YouTube termasuklah "Romantic Valentine Look," "Brighter Larger Looking Eyes," "Makeup for Glasses," and "Mysterious Masquerade Look." Video yang paling popular beliau termasuklah "Lady Gaga 'Poker Face' Tutorial" dengan lebih 33000000 views video,"Lady Gaga Bad Romance Look," dengan lebih 34000000 Tontonan, "Romantik Valentine Look" dengan lebih 8000000, dan "Seductive Vampire" dengan lebih 14000000. Pada bulan Januari, kesan khas telah digunakan dalam video Lady Gaga baru beliau "Bad Romance", pertama untuk pengajar solek. Buzzfeed berprofil Phan pada 23 Januari 2009, menjadikan ia ke dalam viral video.

Video Terkini Michelle Phan : Back to Basic Beauty

Profesion : Vlog, Makeup Artist
Tarikh Lahir : 11 April 1987 
Nama samaran : Ricebunny 
Etnik : Vietnam 
Country : Amerika Syarikat

Laman Sosial Michelle Phan :

1. Youtube
2. Bloog Official
3. Twitter
4. Facebook Official
5. Personal Facebook 
6. Instagram

Tiada ulasan: