Ahad

Babi Dua Kaki Boleh Berjalan

Pernah tak anda semua melihat kehidupan seekor babi  yang Berkaki Dua?Pelik Tapi Benar,itu yang saya nak konsikan pada anda semua di sini,seekor Babi yang dilahirkan tanpa memiliki kaki belakang sepertimana kebanyakkan Babi lain.Babi ini deberi nama sebagai  "Zhu Jianqiang" oleh pemiliknya Wang Xihai di Filipina,saksikan video youtube kat bawah ini :

"Zhu Jianqiang" Belajar Berjalan

"Zhu Jianqiang" belajar untuk berjalan di atas dua kaki ketika berusia 10 bulan dikenali oleh penduduk kampung sebagai "Zhu Jianqiang" yang bermaksud "Kuat Semangat".Selepas ia dilahirkan dengan hanya dua kaki depan ia cuba belajar untuk menyeimbangkan badannya untuk berjalan. Menurut pemilik, Wang Xihai, ia adalah salah satu daripada sembilan babi yang dilahirkan di sampah Januari 2010.

Wang Xihai berkata: "Isteri saya meminta saya untuk membuang ia tetapi saya enggan kerana ia adalah kehidupan dan saya fikir saya perlu memberi ia peluang untuk hidup dan tanpa diduga ia selamat sihat.." Beberapa hari selepas kelahiran, Wang Xihai memutuskan untuk melatih Babinya berkaki dua berjalan dengan mengangkat ekornya.

Beliau berkata: "Saya melatih untuk sementara pada setiap hari, Selepas 30 hari,  "Zhu Jianqiang"  kini boleh berjalan terbalik agak baik" Wang Xihai berkata sejak kelahirannya  "Zhu Jianqiang" kini mempunyai berat 50kg ( £ 110),(Berat Ketika Oktober 2010).Kerana sifatnya yang lain dari yang lain, Wang Xihai  ditawarkan oleh pengunjung sarkas untuk membeli Babinya dengan Harga yang lumayan, tetapi Wang Xihai enggan untuk menjualnya.

Tiada ulasan: