Khamis

Apa itu Link In Alexa

Entry kali ini saya nak berkongsi sedikit pengertian tentang Alexa.com yang mungkin anda sudah sediamaklum tahu mahupun belum tahu apa itu "Links in" pada Alexa.com.

Links in yang terdapat pada alexa.com adalah sebuah link pautan yang mengarah ke blog kita,semakin besar angka yang terdapat pada links in alexa.com , maka semakin bagus dan berkualiti blog tersebut,nampaknya tak ada kualiti lagilah blog saya ni dimana link innya baru 7.

Keadaan ini berbeza pulak dengan angka yang terdapat pada alexa ranking yang berada diatas setelah "Links In", semakin kecil angkanya maka semakin baiklah blog kita. Jadi  bagaimana caranya untuk meningkatkan alexa rank blog kita,yang ini susah sikit saya nak jelaskan, Bagi saya yang blog pun baru tak sampai 3 bulan ni apa yamg mampu saya buat adalah cukup sekadar mengupdate blog dengan lebih kerap,postingannya, minima satu hari sekali dan nampaknya berkesan untuk mengurangkan ranking alexa saya dari 2.6 juta ke 1.4 juta setakat ini


Daripada "Link In" yang ada pada alexa kekedang bukan berasal dari pertukaran link yang kita lakukan dengan blog-blog lain tapi hasil pantauan alexa dengan melihat berdasarkan sumber link yang mengarah ke blog kita.Ok cukup disini saja buat kali ini.Kepada rakan blogger yang masih baru tu sama-samalah kita meningkatkan "Link In" dan mengurangkan Ranking Alexa kita..selamat berblog pada semua.
Published with Blogger-droid v2.0.4

Tiada ulasan: