Selasa

Sejarah"Dragon Nest" Online Game


Dragon Nest adalah salah satu game percuma dari MMORPG yang dibangunkan oleh Eyedentity.Permulaan episod game ini bermula daripada kisah Althea Dewi, Lagendia pencipta tanah Verathea dalam versi NA, diracuni oleh Vestinel kakak jahat. Racun itu hanya dapat disembuhkan menggunakan penawar yang dibuat menggunakan sumber racun sendiri, Grail Vestinel sihir, telah kehilangngan tempat dalam Lagendia. Pemain-pemain sebagai wira Lagendia mesti melawan naga jahat untuk mencari batu kuasa yang membolehkan mereka untuk berkomunikasi dengan dewi tidur untuk mencari Grail, membangunkan dia dan menyelamatkan dunia.

Dragon Nest menggunakan sistem bukan sasaran pertempuran memastikan pemain mempunyai kawalan sepenuhnya ke atas setiap pergerakan watak mereka.Dragon Nest memerlukan pengguna atau pemain untuk memajukan watak mereka dengan bekerjasama dan perjalanan ke kurungan bawah tanah.Permainan Dragon Nest lebih kepada menggabungkan bukan mensasarkan permainan sistem untuk mewujudkan tindakan pantas yang penuh pengalaman. Pemain juga berpeluang memilih dari pelbagai kelas wira, watak-watak dalam jalan cerita Dragon Nest yang boleh melengkapkan gear yang boleh disesuaikan dan senjata. Kemahiran yang dahsyat juga boleh dipelajari, untuk meningkatkan kuasa seseorang apabila menewaskan raksasa di penjara-penjara atau mengalahkan pemain lain dalam PVP.

Dragon Nest juga mempunyai kelebihan hampir sepenuhnya berasaskan kemahiran, dengan watak-watak tahap yang lebih rendah dapat mengalahkan aksara tahap yang tinggi di PVP dengan kemahiran sahaja. Ini membolehkan pemain yang lebih berpengalaman yang merupakan paras yang lebih rendah untuk menguasai pemain kurang berpengalaman pemain di tahap yang lebih tinggi dalam PVP.

Dragon Nest memiliki watak-watak yang wujud dalam dunia, pemain boleh membuat sehingga 4 aksara satu dunia. Watak-watak ini tidak boleh berinteraksi antara satu sama lain, kecuali mengirimkan antara satu sama lain. Pemain boleh mempunyai 5 pilihan apabila mewujudkan krekter. Mereka adalah Archer, Cleric, Sorceress dan Warrior. Kelas Akademik tidak boleh didapati di beberapa siaran. Archer dan Warrior kelas memulakan perjalanan mereka dalam Ironwood Village Prairie Bandar dalam Versi SEA, manakala kelas Cleric dan Sorceress memulakan perjalanan mereka di Ridge Mana. Selepas mencapai tahap 15, mereka boleh memilih untuk maju ke kelas kedua dan kelas ketiga pada tahap 45. Di kemajuan kerja, mereka boleh memilih untuk mengkhusus dalam salah satu daripada dua kelas yang disediakan, mewujudkan satu jumlah besar daripada 16 sub kelas.

Bilik Kebal Dragon adalah sebuah kedai permainan di mana pemain menggunakan kehidupan sebenar mata wang untuk membeli peralatan yang tidak terdapat dalam permainan.Barangan istimewa juga boleh membantu dalam pembangunan watak.

Awalnya  Dragon Nest hanya boleh dimainkan di Korea sahaja "Korea Selatan" maklumlah game ini orang korea yang punya,dimabna ia mula dilepaskan pada 2 November, 2007, oleh Nexon Korea Corporation memperolehi hak untuk  Dragon Nest. Ia telah diumumkan bahawa permainan akan memasuki menentukan Beta pada pertengahan tahun 2008 tetapi ditangguhkan untuk Fall 2009.Dragon Nest secara rasmi dikeluarkan di Korea pada Mac 2010.Pada Disember 2007, Shanda , Penerbit Permainan yang berpangkalan di China, mengumumkan bahawa ia akan menerbitkan Dragon Nest versi Cina.Open Beta Cina telah bermula pada 25 Mac, 2010 dengan siaran media rasmi akhir tahun 2010 dan di ikuti oleh Jepun pembukaan Closed Beta pada 17 April 2010.

Pada Ekspo Arcade Penny pada tahun 2009, Nexon America mengumumkan bahawa ia akan menerbitkan Dragon Nest di Amerika Utara. Asalnya,  Dragon Nest  telah dijadualkan untuk dikeluarkan pertengahan 2010, namun Nexon America mengumumkan bahawa versi dimainkan  Dragon Nest akan ditunjukkan pada pameran E3 di Los Angeles. Pembebasan ini kini sudah bersedia untuk ke arah musim panas 2011. Pada 21 April, 2011, permohonan Close Beta telah dimulakan dan percubaan bermula pada 17 Mei, 2011. Walau bagaimanapun, pada 6 Mei, satu pengumuman baru telah dibuat bahawa ujian Closed Beta telah dimansuhkan ke 15 Jun, 2011.

Closed Beta berakhir pada 20 Jun, 2011.Dragon Nest Open Beta dibuka pada 26 Julai, 2011 lebih awal daripada jadual asalnya pada 11 Ogos 2011. Versi Amerika Utara adalah peringkat diliputi lvl cap 32 dengan pembebasan Saints Haven pada 28 September, 2011. Aksara, item dan kemahiran dari Ujian Open Beta tidak diluluskan, jadi pemain memelihara kemajuan yang mereka buat dalam OBT. Pada pertengahan bulan Disember 2011, versi Amerika Utara telah dilanjutkan paras lvl cap 40, memberikan pemain berkeupayaan untuk mempelajari kemahiran akhir 2 mereka kelas sub.

Di peringkat Asia Tenggara pula pelepasan untuk Dragon Nest dilakukan Syarikay The Shanda dan CherryCredits untuk rantau Asia Tenggara iaitu Dragon Nest SEA. Close Beta tempoh ujian untuk Dragon Nest SEA bermula dari 13 Julai 2011 hingga 19 Julai 2011. Open Beta telah dibuka bermula 16 Ogos 2011 hingga 20 Oktober 2011.Pelepasan rasmi permainan ini ialah pada 20 Oktober 2011 dan seterusnya, dengan pelepasan Saint Haven dan lvl cap tahap 32 pada 18 Oktober untuk menandakan pembukaan. Kini terdapat 4 pelayan pemasangan Dragon Nest SEA, dan mereka adalah "mengikut susunan kronologi" Westwood, Springwood, Greenwood dan Holywood. Iaitu bahasa voiceoversnya dalam Bahasa Inggeris dan lagu tema "The Warrior Call" untuk  Dragon Nest versi ini telah dihasilkan oleh Harun Walz daripada walz Muzik & Sound.

Pada 13 December, 2011 lvl cap tahap baru telah meningkat kepada 40,dimana kandungan tambahan yang berkaitan dengan kenaikan tersebut telah ditambah termasuk item baru Lvl 40, Sarang Manticore dan Sarang Apocalypse.

-Saya Pernah Main Game Ni Sampai LvL Cap 32,Tapi Dah Saya Berikan Hakmilik Pada Kawan Saya Tapi Kini Dengar Khabar Dah Kene Hack Dah Tak Boleh Buka Chartnya-Kepada Sesiapa Yang Berminat Main Rose Online Boleh Beli Chart Daripada Saya Berminat PM Saya Melalui Email lyick81@yahoo.com-

Tiada ulasan: