Isnin

Koleksi Gambar Dan Biodata Siti Saleha




Artis berdarah kacukan Melayu-British Siti Saleha mula jatuh cinta dengan kamera semenjak dia terlibat secara lansung dalam iklan komersial untuk Maxis dimana dan merupakan iklan pertamanya semasa dia berusia 12 tahun. Semangat dan minat Siti Saleha telah meningkat apabila dia terus menjadi model komersial seluruh sekolah tinggi. Dia juga membintangi dalam iklan singgam Wrigley, Celcom, Nescafe, Kraf Keju, Soft Honey, Follow Me, Pantene, Johnson & Johnson dan banyak.


Hanya selepas sekolah tinggi dia memutuskan untuk mengambil peluang yang ada untuk ke tahap yang seterusnya dan mahu lebih terdedah kepada hiburan industri. Siri drama pertama Siti Saleha adalah '5 Jingga 'dimana dia memegang watak utama' iaitu sebagai Zaleha. Cabaran A seperti itu, memainkan peranan kapten sorak dan pada masa yang sama gadis manis yang tidak bersalah, keghairahan untuk bertindak berkembang lebih-lebih lagi untuk dia. 


Siti Saleha juga membuat persembahan teater sulungnya yang pertama di Terapi Peringkat, dan tidak lama selepas itu, membintangi beberapa drama seperti Habil & Qabil, Ustaz Amirul, SyurgaMu Ramadan, Bersalji di Kuala Lumpur, Baju Raya Mona, Puaka Topeng Putih, Awan Dania, Senandung Semalam, mistik Alam Hitam, Memeber Nenek dan beberapa lagi. Beliau juga berharap satu hari untuk mencuba tangannya di hosting.Dia juga bersedia untuk filem pertama beliau 'Tamingsari Dendam'.








BIODATA SITI SALEHA :
Nama : Siti Saleha Mohd Baharum
Panggilan : Siti Saleha atau Saleha
Asal : England
Keluarga : Anak ke 3 dari 4 beradik
Tarikh Lahir : 14 Mac 1990
Tinggi : 165 sentimeter
Berat : 50 kilogram
Drama: Kasut Tumit Tinggi , Farah, Kapten Boleh, 5 Jingga, Zaleha, Kecuali Cinta Mu dan Awan Dania musim 2.
Telemovie : Puaka Topeng Putih, Hati Batu , Raya Mona, Kau Laksana Bulan .
Teater : Stage Therapy.
Filem : Dendam Taming Sari,Pukul Habis,Kerat 14 dan Pak Pong
Iklan : Antaranya,Celcom, Wrigley’s DoubleMint, Gillette, Maggi, Nestle, Honey Soft, Pantene , F&N dan Nescafe.


Tiada ulasan: