Isnin

Games Games Online

Online Games adalah jenis game atau permainan komputer yang memanfaatkan jaringan komputer (lan atau internet) sebagai medianya.Biasanya online games disediakan sebagai tambahan layanan dari perusahaan penyedia jasa online, atau dapat diakses terus melalui sistem yang disediakan dari perusahaan yang menyediakan permainan tersebut.


Cabal Online

Menurut Andrew Rollings dan Ernest Adams, online game lebih tepat disebut sebagai sebuah teknologi, dibandingkan sebagai sebuah genre games games; sebuah mekanisme untuk menghubungkan pemain bersama, dibandingkan pola tertentu dalam sebuah permainan (Rolling & Adams, 2006: 770)


Dota

Online games terdiri daripada banyak jenis, dari mula permainan sederhana bercirikan teks hingga permainan yang menggunakan grafik yang kompleks dan membentuk dunia virtual yang ditempati oleh banyak pemain sekaligus.


Jade Dynasty

Dalam online game, ada dua unsur utama, iaitu server dan client. Server melakukan administrasi permainan dan menghubungkan client, sedangkan client adalah pengguna permainan yang memakai kemampuan server.


Perfect Wold

Online games biasanya disebut sebagai bahagian dari aktiviti sosial karana pemain boleh saling berinteraksi secara virtual dan seringkali menciptakan komuniti maya.Online game bermulai sejak tahun 1969, ketika permainan untuk dua orang dikembangkan dengan tujuan awal untuk pendidikan. Kemudian pada awal tahun 1970, sebuah sistem dengan kemampuan time-sharing, yang disebut Plato, diciptakan untuk memudahkan siswa belajar secara online, di mana beberapa pengguna dapat mengakses komputer secara bersama menurut waktu yang diperlukan. Dua tahun kemudian, muncul Plato IV dengan kemampuan grafik baru, yang digunakan untuk menciptakan permainan untuk banyak pemain (multiplayer games).

Dragon Nest

Online games benar-benar mengalami perkembangan yang pesat setelah tahun 1995, pembatasan NSFNET (National Science Foundation Network) dihapuskan, membuat akses ke domain lengkap dari internet. Perkembangan moniter yang lebih terarah ke arah permainan game merancakkan permainan ini, sehingga persaingan mula tumbuh dan menjadikan permainan online semakin berkembang hingga hari ini bagai cendawan tumbuh selepas hujan,khususnya korea yang banyak menopoli permainana game online sedunia.

Semua games games yang trsenarai di atas boleh anda download kat sini : http://mmohut.com/

Tiada ulasan: